Mercure Liège City Centre opent haar deuren

Modern viersterrenhotel met lokale historische uitstraling in het centrum

Persbericht - 27 januari 2020

Vandaag opent Mercure Liège City Centre officieel haar deuren na een complete rebranding. Het viersterrenhotel is gevestigd aan de Rue Saint Léonard 182, middenin het centrum van de bruisende stad Luik. Het pand kent een rijke geschiedenis als voormalig linnenfabriek en een 17e-eeuws klooster, dat is terug te zien in de klassieke uitstraling van de 149 hotelkamers. De nieuwe branding zorgt voor herkenbaarheid en heeft te maken met een strategische keuze in aanloop naar meerdere hotelopeningen van het Mercure merk in België en de verdere groei die Accor voor ogen heeft in Europa.

Vanessa Sari, General Manager Mercure Liège City Centre vertelt over de opening: “Ik ben verheugd om vanaf vandaag onze gasten te verwelkomen in ons nieuwe Mercure hotel. Het is een mooie stap. Mercure roept direct herkenning op in Luik en daarbuiten. Onze gasten krijgen een unieke beleving zoals ze dat van Mercure gewend zijn. Ik verwacht doordeweeks nog meer zakelijke gasten aan te trekken en in de weekenden stedentrip reizigers. Met Mercure kunnen we beter voldoen aan alle wensen van onze gasten”.

“Met de opening van Mercure Liège City Centre blijft Accor haar aandeel in de Belgische hospitality markt verstevigen. Op dit moment telt ons netwerk drie hotels in Luik. In totaal heeft Accor 75 hotels in België waarvan 19 Mercure hotels. We blijven vernieuwen en onze gasten verrassen in en rondom onze hotels,” aldus Thomas Dubaere, COO Accor Northern Europe.

Historische uitstraling

Het viersterrenhotel is gevestigd in een historisch pand in het centrum van Luik langs de oevers van rivier De Maas. Het bijzondere pand dateert uit de 17e eeuw en heeft dienstgedaan als klooster en daarna als linnenfabriek. Deze klassieke invloeden zijn subtiel terug te zien in het interieur van het hotel. Daarnaast is het hotel voorzien van een groot buitenterras met aangrenzende royale tuin, restaurant met lokale keuken, fitnessfaciliteiten en zes vergaderzalen die zijn ontworpen rond de opvallend originele architectuur. Zo is het restaurant voorzien van originele rijk gemetselde arcadebogen die de renaissancestijl benadrukken. Belangrijke hoogtepunten van de stad zoals Montagne de Bueren, museum La Boverie en het theater zijn op enkele minuten te bereiken. Het hotel ligt in de buurt van diversen uitvalswegen. Zo is de stad Maastricht een half uur rijden vanaf het hotel. In de toekomst zal er een tramhalte vlak voor het hotel worden aangelegd. Dit jaar zal er ook een interieurverandering plaatsvinden en zal het interieur van het hotel nog meer subtiele hints krijgen naar de klassieke bouwstijl van het pand.

Groei Accor in Benelux en verder

Eerder deze maand opende in België ook het nieuwe hotel Mercure Antwerp City South naar aanleiding van een rebranding. Verder staan er voor de Benelux en met name in België nog een aantal hotelopeningen op stapel dit jaar. Maar Accor profiteert ook van een gunstige trend in Europa. Dit continent is namelijk een populaire bestemming onder toeristen. Bijna 50% van het wereldwijde portfolio van Accor is dan ook in Europa gevestigd. Accor heeft als ambitie om de komende vijf jaar in Europa flink te groeien met meer dan 320 hotels en 42.000 hotelkamers.

FLI Hospitality Management

FLI Hospitality Management heeft met deze rebranding een derde samenwerking met Accor afgerond. In augustus 2019 vond reeds de rebranding van het huidige Mercure Antwerp City Centre plaats en in januari dit jaar startte de samenwerking met de rebranding van Mercure Antwerp City South.

T. +31(0) 20 304 36 66

T. +31 20 575 4006