Duncan O'Rourke benoemd tot CEO Accor Northern- Europe

Duncan O’Rourke is benoemd tot CEO van Accor voor de uitgebreide Noord-Europese divisie, die een fusie is van de Noord-, Midden-, Oost- en Nieuw Oost-Europese teams. De benoeming van Duncan O’Rourke is onderdeel van de onlangs aangekondigde organisatorische veranderingen binnen Accor. In zijn hoedanigheid zal hij verantwoordelijk zijn voor 29 landen, waaronder Scandinavië, UK, Benelux, Ierland, Polen en Rusland, bovenop zijn huidige verantwoordelijkheid voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Bovendien wordt Duncan O'Rourke onderdeel van het wereldwijde Executive Committee.

"Ik hou van uitdagingen en kijk ernaar uit om samen te werken met de teams in de nieuw opgerichte Noord-Europese divisie. Mijn voorgangers hebben uitstekend werk verricht, dat ik graag zal voortzetten. Het is nu het ultieme moment om een hoofdstuk af te sluiten en een nieuwe weg in te slaan. Deze veranderingen zijn bedoeld om onze bedrijfsprioriteiten te weerspiegelen: meer aandacht voor gebieden en segmenten met het hoogste groeipotentieel en vereenvoudiging van besluitvormingsprocessen ", aldus Duncan O'Rourke.

Na een reis waarbij het bedrijfsmodel van Accor grondig werd getransformeerd in asset-light, is deze nieuwe organisatie binnen Europa de volgende stap om de transformatie naar een asset light-bedrijf volledig te realiseren door de strategische roadmap verder uit te rollen en het team in staat te stellen het potentieel ten volle te benutten.

Duncan O'Rourke werkt sinds 2016 bij Accor. Voordat hij werd gepromoveerd tot COO voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, hield hij toezicht op de luxe- en premiumhotels in Europa. Daarvoor heeft hij vele jaren bij Kempinski Hotels gewerkt. Eerst als General Manager voor twee pre-openingen in Londen, later als Regional Director in Jordanië. In 2008 werd hij benoemd tot Chief Operating Officer en lid van de Raad van Bestuur van de Groep.

PB Accor - Duncan O'Rourke is nieuwe CEO Noord-Europa.pdf 183 KB