Restaurant Merlesse van Michelinsterrenchef Benoit Dewitte vestigt zich in het hotel

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 117 kamers en ligt pal naast de bekende toeristische trekpleister het Domein van de Grotten van Han. Restaurant Merlesse van Michelinsterrenchef Benoit Dewitte en zijn broer Bernard opent gelijktijdig haar deuren in het nieuwe hotel.

Viersterrenhotel in het hart van de Ardennen

Het hotel is gevestigd in het hart van de bosrijke Belgische Ardennen en telt 69 standaardkamers en 48 suites. Het is het eerste viersterrenhotel dat haar deuren opent in deze streek. Het hotel is voorzien van een mooi aangelegde tuin met zonneterras, een binnenzwembad, trendy bar en restaurant Merlesse van sterrenchef Benoit Dewitte. In het hotel bevinden zich 4 vergaderzalen met een capaciteit tot 150 personen. De bosrijke omgeving is terug te zien in het moderne interieur van het hotel. Hierbij is veel gebruikgemaakt van groen en elementen van staal gecombineerd met natuurlijke materialen zoals verschillende houtsoorten, leeraccenten en rijke stoffen.

Restaurant Merlesse van Michelinsterrenchef

In het nieuwe Mercure hotel Han-sur-Lesse is restaurant Merlesse neergestreken van Michelinsterrenchef Benoit Dewitte en zijn broer Bernard. Een restaurant uitgebaat door een Michelinchef is uniek voor deze streek. Benoit Dewitte ontving in 2012 een Michelinster en wordt geprezen om de kwaliteit en puurheid van zijn ingrediënten. Deze stijl zal de sterrenchef doortrekken in het restaurant in Han-sur-Lesse. Op de menukaart staan internationale gerechten maar hij legt ook de focus op lokale en natuurlijke producten.

“Het wordt een greep uit mijn internationale ervaringen, de mensen kunnen een fine-dining experience verwachten in een ongedwongen sfeer. Ik gebruik onder meer bieren en kazen uit de streek, het wordt dus een uitgebreide kaart met een knipoog naar de Ardennen. Ik kijk ernaar uit om in deze aangename streek aan de slag te gaan en nauw samen te werken met Mercure Han-Sur-Lesse”. Vertelt Benoit Dewitte, Consultant van restaurant Merlesse.

Unieke locatie

Mercure Han-sur-Lesse ligt naast de bekende trekpleister Domein van de Grotten van Han middenin het hart van het pittoreske Han-sur-Lesse in de groene Ardennen. Het befaamde treintje naar de Grotten van Han passeert naast het hotel. De rustige en bosrijke omgeving is een ideale uitvalsbasis om de natuur te ontdekken. In de 250 hectare aan natuur met wel 650 verschillende diersoorten kun je bijvoorbeeld prachtige wandelingen maken, mountainbiken en e-biken. Hotel Mercure Han-Sur-Lesse is makkelijk te bereiken met de auto en ligt op een uur rijden van de historische stad Namen. Onderweg kom je langs een glooiend gebied met weiden, bossen en burchten. Op 6km van het hotel ligt het gezellige en levendige Rochefort.

Diogo Vaz Ferreira, General Manager Mercure Han-sur-Lesse, vertelt: “Ik ben trots dat ik samen met het personeel vandaag de deuren mag openen van het eerste viersterrenhotel Mercure Han-sur-Lesse in de omgeving. Ik kijk ernaar uit om onze gasten te verwelkomen en te laten genieten van alle faciliteiten die dit hotel te bieden heeft in combinatie met de rust en natuur van dit unieke gebied. Een rustige midweek, een gezellig weekendje weg met het gezin of vrienden of een zakelijk evenement kan vanaf nu bij ons in alle luxe”.

“Wij zijn verheugd dat Unibricks opnieuw met ons deze samenwerking aangaat. Hieruit blijkt ook hoeveel vertrouwen een toonaangevende hospitality projectontwikkelaar heeft in onze groep en het Mercure merk. De opening van Mercure Han-sur-Lesse is onderdeel van onze groeistrategie in het mid-level segment in de Benelux. Met de komst van Mercure Han-sur-Lesse kunnen we zowel zakelijke als leisure gasten in de regio verwelkomen”, aldus Cristina De Oliveira-Frewen, SVP Franchise Operations Accor Noord Europa.

PB - Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse naast Domein van de Grotten van Han.pdf 200 KB