Accor en Bureau Veritas lanceren label voor hygiënemaatregelen om bedrijven in de hospitality - en horecabranche te ondersteunen met heropeningen

Persbericht - 17 APRIL, 2020

Accor, leider op het gebied van hospitality wereldwijd en Bureau Veritas, wereldleider op het gebied van testen, inspectie en certificeringen, hebben de handen ineen geslagen en samen een label ontwikkelt dat aantoont dat de juiste veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen in acht zijn genomen om bedrijven in de horeca – en hospitality branche in staat te stellen om veilig te heropenen.

Franck Gervais, CEO Europa Accor, vertelt: “Zorgen voor elkaar en elkaar beschermen zit in de DNA van Accor en in de kern van wat we doen. Vandaag de dag, moeten wij onze medewerkers, gasten en partners meer dan ooit ervan verzekeren dat wij zo goed mogelijk voor hen zorgen. Als Europese leider op het gebied van gastvrijheid is het onze plicht om te anticiperen op de behoeften die er momenteel zijn op het gebied van veiligheid - en gezondheidseisen, door te voldoen aan de hoogste normen. Wij zijn verheugd dat we met Veritas ons gezamenlijk doel kunnen nastreven en dit kunnen uitrollen naar al onze stakeholders.

Jacques Pommeraud, CEL Bureau Veritas Afrika & Frankrijk, voegt hieraan toe: “Al bijna 200 jaar is de missie van Bureau Veritas het creëren van een veilige betrouwbare wereld. Met dit label hebben we nu de mogelijkheid om te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van onze samenleving op het gebied van veiligheid en gezondheid. Dit label draagt bij aan het veilig heropenen van hospitality - en horecabedrijven. Wij zijn trots om hierin samen te werken met Accor. We beginnen in Frankrijk en daarna zetten wij dit voort in alle Europese landen. Deze aanpak zal de hele branche ten goede komen, aangezien alle bedrijven in de horeca – en hospitality branche een certificering kunnen aanvragen bij Bureau Veritas”.

Het label heeft betrekking op catering en accommodatie en zal de hygiënenormen vaststellen die van toepassing zijn op alle hotels uit de groep evenals andere ketens en onafhankelijke hotels. Het project is uitgevoerd in samenwerking met dokters en epidemiologen en is ontwikkeld in samenwerking met Accor partners, zoals UMIH, GNC en GNI.

Het project wordt volgende week gedeeld met het ‘Alliance France Tourisme’ en relevante ministeries, zodat zij ook actief betrokken zijn bij en het valideren van de aanbevolen normen. In Frankrijk en Europa zullen er concrete voorstellen worden ingediend bij de verschillende lokale regeringen, ministeries en commissies.

Concreet zal de uitkomst van deze inspanning een operationele gids zijn voor alle stakeholders in de horeca – en hospitality industrie, waardoor de gezondheids – en veiligheidsnormen die vanuit de wereldwijde autoriteiten worden vastgesteld (WHO, RIVM) streng kunnen worden toegepast in alle ruimtes. Toekomstige gasten die een hotelovernachting boeken of een reservering willen maken in een restaurant, kunnen op de website van Bureau Veritas controleren of het bedrijf gecertificeerd is.

Einde

T. +31(0) 20 304 36 66