Accor blijft groeien in de Benelux met tien nieuwe hotelcontracten met franchise partners en hotelopeningen in 20/21

Persbericht - Amsterdam, 19 augustus 2020

COVID-19 heeft begin dit jaar wereldwijd de hospitality industrie in z’n greep gehad, waaronder ook de Accor hotelgroep. De industrie is zich langzaam aan het herstellen, waar reizen op dit moment weer mogelijk is. Ondanks deze lastige tijd heeft Accor begin dit jaar zes nieuwe hotelcontracten samen met zijn partners ondertekend voor de ontwikkeling van nieuwe hotels in België en vier contracten voor de komst van vier nieuwe hotels in Nederland. Ook heeft Accor dit jaar een aantal nieuwe hotels aan haar portfolio mogen toevoegen in de Benelux, waarvan er een aantal binnenkort hun deuren openen. En introduceert Accor een nieuwe merk in Noord-Europa, Novotel Living, dat haar deuren volgend jaar voor het eerst zal openen in Brussel. Dit is onderdeel van de strategische groei die Accor in de Benelux voor ogen heeft.

Accor verwelkomt nieuwe merken in de Benelux

Accor verwelkomt een geheel nieuw merk binnen Noord-Europa, Novotel Living. De eerste Novotel Living zal 83 kamers tellen en is het nieuwe ‘long stay’ verblijf op de luchthaven van Brussel dat samen optrekt met ibis Styles (120 kamers), die in 2021 wordt geopend met franchise partner Industrie Hotelier. Industrie Hotelier heeft begin dit jaar ook getekend voor de komst van twee andere hotels in België samen met Accor. Mercure Han-sur-Lesse met 117 kamers, die naar verwachting in het najaar haar deuren opent en een ibis Styles in Bredene aan zee, die volgend jaar haar deuren zal openen. Accor verwelkomt ook een nieuw ibis hotel in Geel met 100 kamers. Naar verwachting wordt dit hotel in 2022 geopend samen met franchise partner Centriq Hotel Management, die ook Novotel Brussels Midi exploiteert.

In Nederland heeft Accor samen met haar franchise partners getekend voor de komst van vier nieuwe hotels, waarvan twee gevestigd zijn in de buurt van Rotterdam Airport. Ibis Styles Rotterdam Airport (136 kamers) en Mercure Rotterdam Airport met 137 kamers, openen naar verwachting in 2021 hun deuren. ​ Ook zal er in 2021 een nieuw merk van Accor op Nederlandse bodem neerstrijken. Voor het eerst opent er een TRIBE hotel in Nederland, en wel in Amsterdam. TRIBE is een nieuw en snelgroeiend merk van Accor in het middensegment. Het merk wil reizigers verrassen en inspireren met een origineel, gevarieerd en zorgvuldig samengesteld aanbod dat meer gericht is op stijl dan op prijs, waardoor het een leider is in de betaalbare sector van designhotels. Met dezelfde franchisepartner WIN hotels is er een contract getekend voor de komst van een nieuwe Mercure hotel in 2021. Het nieuwe TRIBE en Mercure hotel vestigen zich in het nieuw te ontwikkelen gebied ‘Gare-du- Nord’ in Amsterdam-Noord naast de Noord/Zuidlijn.

Thomas Dubaere, COO, Accor Noord-Europa, vertelt: “Tijdens ongekende omstandigheden heeft het bedrijf zijn kracht en leiderschap in Europa getoond. Onze merken, van luxe tot economie, van lifestyle tot aparthotels, bieden potentiële eigenaren een ongeëvenaarde keuze, wat dit jaar heeft geresulteerd in contractondertekeningen voor meerdere ontwikkelingen in de regio Noord-Europa. Onze klanten willen steeds meer dan alleen een hotel. Dankzij onze uitgebreide kijk op hospitality kunnen we merken en concepten creëren die een unieke ervaring bieden voor zowel reizigers als voor de lokale bevolking. De kracht van ons merkenportfolio, onze visie en wendbaarheid van het bedrijf maken van Accor een partner bij uitstek. We hebben er vertrouwen in dat we in de tweede helft van het jaar onze voortdurende groei zullen zien en we kijken ernaar uit om meer eigenaren en hotels aan ons netwerk te mogen toevoegen. "

Philip Lassman, Vice President Development, Accor Noord-Europa, zegt: “Wij en onze partners hebben nog steeds het grootste vertrouwen in de hospitality industrie en onze sterke merken. We zijn dan ook trots om de komst van een reeks nieuwe hotels in de Benelux aan te kondigen waarvan de openingen dit jaar en volgend jaar op de planning staan. Met ALLSAFE kunnen we onze gasten een veilig en zorgeloos verblijf bieden, nu en in de toekomst.”

Openingen 2020

Begin dit jaar opende Accor in België het tweede en derde hotel uit de Brabo-portefeuille die vorig jaar werd ondertekend met het Britse Hamilton Hotel Partners; Mercure Antwerp City South met 210 slaapkamers en Mercure Luik met 149 slaapkamers. In maart opende Accor ook een ibis Styles in Luik. Hierop volgde de opening van een nieuw Mövenpick hotel in Den Haag in juni. Een stijlvol boetiekhotel met 72 kamers op een steenworp afstand van Paleis Noordeinde.

Accor ALLSAFE

Accor heeft de handen ineen geslagen met Bureau Veritas en samen een label ontwikkelt dat aantoont dat de juiste veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen in acht zijn genomen om bedrijven in de horeca – en hospitality branche in staat te stellen om veilig te opereren. Accor wil medewerkers, gasten en partners meer dan ooit ervan verzekeren dat zij zo goed mogelijk voor hen zorgen. Als Europese leider op het gebied van gastvrijheid zien zij het dan ook als een plicht om te anticiperen op de behoeften die er momenteel zijn op het gebied van veiligheid - en gezondheidseisen, door te voldoen aan de hoogste normen. Ook werkt Accor samen met AXA, wereldleider in verzekeringen, om gasten medische ondersteuning te bieden in 5.000 Accor hotels wereldwijd. Gasten profiteren sinds juli van het hoogste niveau zorg dankzij deskundige medische oplossingen van AXA Partners. Gasten van Accor kunnen kosteloos profiteren van AXA’s meest recente innovatie op het gebied van telegeneeskunde, waarbij op afstand een medisch consult wordt gegeven. Gasten krijgen ook toegang tot de uitgebreide medische netwerken van AXA met tienduizenden onderlegde medische professionals. Deze unieke medische dienst is een aanvulling op Accor’s algehele wereldwijde herstelplan en is opgenomen in de vernieuwde gezondheids- en preventieprotocollen die Accor heeft opgesteld via haar ALLSAFE Cleanliness label.

Lancering ‘Hotel Office’

Recent kondigde Accor de lancering aan van het nieuwe ‘Hotel Office-concept’, waarmee mensen een hotelkamer kunnen boeken voor een rustige en premium werkervaring op afstand. Voor professionals die moeite hebben om rust te vinden om effectief thuis te werken, die geen speciale werkruimte hebben of die een andere omgeving willen met alle voorzieningen van een hotel, is het ‘Hotel Office’ de perfecte oplossing. Professionals kunnen deze boeking overdag gebruiken om te ontsnappen aan achtergrondgeluiden, zodat ze ononderbroken kunnen werken en de mogelijkheid hebben om in een besloten, rustige omgeving conference- en videogesprekken te voeren. Bij de lancering is het ‘Hotel Office’ beschikbaar in 250 hotels in het Verenigd Koninkrijk en nog eens 70 hotels in de Benelux, met een verdere uitbreiding van de regeling in Europa in de komende weken. Gasten die gebruik maken van de Hotel Office-service kunnen voor één dag boeken of kiezen voor een vijfdaags arrangement. Hotel Office-boekingstarieven bieden doorgaans een korting op het gemiddelde nachttarief voor het etablissement waar ze zijn gevestigd.

​ - EINDE–

Persbericht_Accor blijft groeien in de Benelux.pdf

Persberichten in je mailbox